Infolinia 800 109 509

KOMPLUS W SIECI - autoryzowany przedstawiciel Plus GSM korzysta z KOMAKO.asp (hosting platformy Windows Server i systemu InsERT GT)

"Przekonał mnie cały wachlarz ułatwień, oferowany przez rozwiązanie proponowane przez KOMAKO..."
Wywiad z Panem Arkadiuszem Kiermackim z KOMPLUS

Komfortowa oszczędność czasu

Komplus – to autoryzowany przedstawiciel Plus GSM, zajmujący się sprzedażą i serwisem usług, związanych z telefonią komórkową. Firma działa na terenie Polski południowo-zachodniej od roku 2001 i posiada rozbudowaną sieć sprzedaży. Rozwój rynku usług telekomunikacyjnych – zwłaszcza w sektorze telefonii mobilnej – skłonił zarząd Firmy do zastosowania narzędzi, które ułatwiałyby zarówno relacje z rosnącą liczbą klientów, jak i sprawne i szybkie administrowanie oddziałami i filiami.
O pożytkach, płynących z zastosowania zaawansowanych technologii informatycznych rozmawiamy z jednym z menadżerów Komplusa – panem Arkadiuszem Kiermackim.


KOMAKO: Co było głównym impulsem, który skłonił Pana i Pańską firmę do wdrożenia systemu KOMAKO.asp*, wykorzystującego oprogramowanie wrocławskiego Insertu?

Arkadiusz Kiermacki: Mówiąc szczerze: lenistwo i zamiłowanie do wygody. A całkiem poważnie: całych wachlarz ułatwień, oferowany przez tą aplikację. Przede wszystkim – system ten [KOMAKO.asp wraz z programem InsERT GT, czyli Subiekt GT i Rewizor GT – przyp. red.] umożliwia nam stały monitoring naszych 20 oddziałów i pozwala on-line, w czasie rzeczywistym obserwować stany magazynowe i przepływy środków finansowych. Praktycznie za pomocą jednego laptopa, sprzężonego siecią z naszymi oddziałami i filiami, kontrolujemy sprzedaż i mamy stały, prowadzony na bieżąco, obraz wszystkich naszych transakcji.


Czy nie można było tego osiągnąć dotychczasowymi, tradycyjnymi metodami?

Owszem, ale nie z taką precyzją i nie w tak krótkim czasie. Jako firma, oferująca nowoczesne produkty technologiczne jakie stanowi telefonia komórkowa – jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania techniczne i logistyczne. Nie jesteśmy nowicjuszami w dziedzinie stosowania nowych rozwiązań, ale sprzężenie wszystkich dziesięciu oddziałów w jednej, wirtualnej przestrzeni – to zupełnie nowa jakość w pracy firmy.


Nowa jakość i zapewne – wymierne korzyści...

Przede wszystkim – oszczędność czasu, zużywanego dotąd na oczekiwanie raportów i sprawozdań. Teraz informacja z oddziałów spływa błyskawicznie i pozwala błyskawicznie podejmować decyzje. Przykładowo: gdy w oddziale A brakuje jakichś akcesoriów telefonicznych, a w oddziale B – mamy ich nadmiar – nie musimy czekać na koniec dnia, aby dokonać właściwej korekty stanu magazynowego. Możemy zareagować natychmiast. Czasem zależy od tego pozyskanie bądź utrata klienta. Prócz oszczędności czasu mamy – niejako automatycznie – porządek w dokumentach i nic nam nie umyka.


Wdrożenie nowej technologii wiąże się z kosztami – nie tylko finansowymi, ale i organizacyjnymi. Jak sobie z tym poradziliście?

Ponieważ KOMAKO jest naszym partnerem nie od dzisiaj, nasi pracownicy są przeszkoleni w nowych aplikacjach. Korzystaliśmy dotąd z aplikacji SUBIEKT GT i pracownicy naszych oddziałów nie mieli problemów z opanowaniem nowego systemu. Poznawali go niemal intuicyjnie.


Były jakieś kłopoty z funkcjonowaniem aplikacji?

Przy tego typu instalacjach drobne usterki natury technicznej zawsze się zdarzają. Wystąpił błąd w pracy czytnika kodów kreskowych, jednak wina nie leżała po stronie dostawcy. Była to raczej złośliwość przedmiotów martwych, ściślej – złośliwość naszych drukarek. Problem został zdiagnozowany i szybko usunięty. Dziś aplikacja funkcjonuje bez zarzutu.


Czy, zachęceni efektami, zamierzacie skorzystać jeszcze z innych zaawansowanych technologii informatycznych KOMAKO?

Tak, mamy w planie rozbudowę systemu poprzez dodanie nowych modułów. Ma to związek z dynamicznym rozwojem firmy – lepsze wyniki sprzedaży, osiągane m.in. dzięki skuteczniejszym narzędziom informatycznym skłaniają nas do inwestowania w Komplus. Już teraz wdrożenie Subiekta GT uzupełniliśmy Rewizorem GT i obecnie w usługach KOMAKO.asp mamy system finansowo-księgowy zintegrowany z systemem sprzedaży.


Dziękujemy za rozmowę

Rozmowę prowadził
Witold Bachorz




* KOMAKO.asp to nazwa usługi szczecińskiej firmy KOMAKO Software House. Polega na udostępnianiu platformy serwerowej Microsoft (MS Windows, MS Terminal, MS SQL Server, IIS Server) na potrzeby firm korzystających z różnego rodzaju oprogramowania (portale eKOMAKO, różne aplikacje biznesowe, w tym systemu InsERT GT produkowanego przez wrocławski InsERT).